Buga för publiken, dom älskar när du blöder.

De är tisdag idag och lika mulet i himlen som alla de senaste dagarna har bestått av. Medans jag låter musiken spela i öronen så tittar jag ut i fönstret och tänker mig bort en stund. Jag har nyss läst ut boken jag är så fast vid. Kommer nog läsa om den igen och igen bara för den är så bra. Kommer att fara tillbaka till Umeå idag, så ska börja packa och göra iordning så jag slipper göra det i sista minuten. 
 
Jag ska dela ut ett stycke som Michaela Forni skrev som avslut i boken. " Att ropa varg för många gånger fick dig tillslut att förlora allt. Och nu står du ensam. Mina sstrålkastare riktas sig inte åt ditt håll. Jag ser dig inte. Du är en clown i mörkret. 
i ljuset ser allt annorlunda ut. Och tydligen så saknar jag dig inte längre. Jag tror du vet de nu.
Buga för publiken, dom älskar när du blöder." 

  
//C

Kommentera här: